måndag 4 juli 2011

On hold

Jag har haft semester i en vecka nu. Välbehövligt, välförtjänt och väldigt förvillande. Semesterplaner har byggts upp, förkrossats och på nytt börjat gestalta sig. Det är något poetiskt vackert med att behöva vänta på något efterlängtat. Fyllt av förväntan och passionerat iver. Men solen skiner, livet leker och och än faller inte löven från träden: Just nu känns allt poetiskt vackert.
Men väntan inför något efterlängtat tär också. Jag ska börja resa snart, kanske imorgon? Eller dagen därefter? Det blir inte som jag först hade tänkt mig och det blir kanske inte ens bra. Men det blir iallafall av.
I veckan har jag packat, fixat, festat och badat. Dessutom blev jag nästan lite kär. Men det är en annan historia.

2 kommentarer:

  1. Resa är bra :) Packa är tråkigt, men det är en annan femma :) Hoppas att resandet blir bra. Saker som inte blir som man först tänkte blir ofta bra tror jag :)

    SvaraRadera
  2. Nice Post! I am really glad to found your post in which you offered interesting information. and its really good read to me.thanks.

    SvaraRadera