söndag 26 juni 2011

Inspiration

Bilder ifrån Flogging Molly finns nu till försäljning på Rockbilder.com
Annars har det varit helg, midsommar rättare sagt. Fira att vi återigen går mot mörkare dagar, om jag har förstått det rätt. Jag förstår inte riktigt konceptet? Skippade tradition och sill för att istället ha bbq-fest. Jag tror inte att jag missade något, trots avsaknaden av blomsterkrans.
Jag tänker på motivation. I min bokhylla bor milslånga texter om kommunikation, självhjälpsguider, böcker om motivation, hjärnans språk, sociala koder och vägar till framgång. Men i ärlighetens namn, inget som finns att lära om inspiration kan slå känslan av en riktigt bra sommardag. Enkla ingredienser: Den vackra solnedgången efter en varm dag, underbara vänner, god mat, lite vin och en sandstrand. Ljudet av vågorna som sköljer in mot stranden. Känslan av hur sandkornen fastnar under naglarna medan man skriver meddelanden i sanden. Känslan är ren lycka. För de stunderna skulle man kunna utstå all världens ondska, bara för att veta att man får komma tillbaka till den känslan av ren lycka igen.

2 kommentarer:

  1. Att kunna njuta av dom små guldstunderna i livet är också en konst Tobbe... :)

    SvaraRadera
  2. Grill slår sill när som helst :D

    SvaraRadera