onsdag 22 juni 2011

Till Grillat

Jag gick förbi bokhandelns skylfönster och fick se denna läckra kokbok. Jag ville nästan börja dansa av glädje för dess skönhet, känslan av att ha varit med vid skapandet av något är alltid lika kul när man får möta resultatet! Förra sommaren ägnade jag dagarna med att arbeta tillsammans med underbara Lisa Lemke och glädjesmittaren Åsa Dahlgren. Det resulterade i många roliga jobb, men vår älskade grillbok, Till Grillat (Bonnier Fakta) var ändå moderskeppet av alla andra projekt den sommaren.
Signaturen "Therese" lät i bokhandelns skyltfönster berätta att Rödbetsgratängen med getost smakar supergott. Jag håller med henne! Men min favorit är nog ändå Smokey melonsalsa. Eller varför inte de sötare godheterna som Alfajores eller Sommargino på grillen? Köp boken och hitta din favorit!

Under helgens sköna sommarväder lät jag grilla pepparbiffar, halloumiost och serverade därtill Sommarens potatissallad NO1 och Smokey melonsalsa ifrån bokens recept. Gudomligt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar