lördag 18 juni 2011

Ungdom


Jag tänker på hur det är att vara ung. Hur länge får man vara ung och dela de ungas egenskaper? Vilka är ens de ungas egenskaper? Hurtighet, skönhet och kunskapshungriga? Dumdristiga, hormonstinna och osäkra? Eller bortskämda, materialistiska och lata?
Jag bläddrar bland mina bilder och hittar röda trådar. Det är svårt ibland när man inte jobbar med fasta projekt eller för strukturerade kunder att ens begripa vad jag ägnar mig åt. Men ur högar av skit finns guldkorn som kan bindas samman till bra projekt i slutändan.
Jag funderar på hur jag ska utnyttja mina år av ungdom och ta tillvara på ögonblicken. Utveckling är det enda i fasta i tillvaron. Måste hela tiden gå framåt. Om man inte vet hur man ska fylla nästkommande termin riskerar man att förlora värdefull tid och tvingas skjuta fram alla större planer för livet.
Jag tänker på vilka äventyr som ska erövras och förvandlas till mina egna. Jag tänker på vilka berättelser jag ska välja att beträda och presentera. Jag tänker att jag vill berätta om ungdomen. Jag tänker projekt, utställning och helst tänker jag bok. Men samtidigt tänker jag att det är skönt att bara få lägga sig på en strand och njuta emellanåt också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar